مشاوره پیاده سازی ایزو 10001

استاندارد ایزو 10001 ، حاوی راهنمایی برای كدهای رفتاری رضایتمندی مشتری برای سازمان است. چنین كدهایی، با نشان دادن اینكه مشتریان چه انتظاراتی از سازمان و محصولاتش دارند، می تواند احتمال بروز مشكلات و حذف علل شكایات و اختلافات را كاهش دهد.

هنگامی كه شكایات و اختلافات بوجود می آیند، وجود كدهای رفتاری می تواند به طرفها كمك كند تا انتظارات مشتری و تلاشهای سازمان برای پاسخگویی به این انتظارات را دریابند. توسط کمیته فنی ISO/TC 176، مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت، کمیته فرعی SC 3 حمایت از فناوری ها، WG13 تدوین شده است.

حفظ رضایت مشتری در سطح بالای برای بسیاری از سازمانها چالش قابل توجهی محسوب می شود.

یک روش حل این مسئله تهیه و بکارگیری آئین نامه رفتاری رضایت مشتری است. یک آئین نامه رفتاری رضایت مشتری شامل تعهدات و تمهیدات مرتبطی است که به مسائلی همچون تحویل کالا، مرجوعی کالا، حفظ اطلاعات شخصی مشتریان، تبلیغات و خصوصیات کالا یا عملکرد آن میپردازد.

 

 

یک آئین نامه رفتاری رضایت مشتری میتواند بخشی از رویکردی موثر در مدیریت شکایات باشد.
این امر مستلزم نکات زیر است:

  • جلوگیری از طرح شکایت با بهره گیری از آئین نامه رفتاری رضایت مشتری مناسب
  • رسیدگی به شکایات داخلی، مثلا هنگامی که نارضایتی اعلام میشود
  • حل مناقشات در خارج از سازمان، در مواقعی که شکایات به صورت داخلی قابل رسیدگی نباشند. این استاندارد بین المللی به سازمان کمک میکند تا تشخیص دهد که

تمامی تمهیدات قید شده در آئین نامه رضایت مشتری جوابگوی نیازها و انتظارات مشتری بوده و نیز اینکه آئین نامه رضایت مشتری درست بوده و گمراه کننده نباشد.
استفاده از آن میتواند:

  • سبب افزایش تجارت منصفانه و اعتماد مشتری به شرکت شود
  • انتظارات مشتری از سازمان را از نظر محصولات و روابطش با مشتریان بهبود بخشیده و لذا احتمال سوء تفاهم و شکایت را کاهش دهد.
  • بطور بالقوه نیاز به قوانین جدید در مورد رفتار سازمان با مشتریان خود راکاهش دهد.

این استاندارد بین المللی صرف نظر از نوع، اندازه و نوع محصول برای سازمانها در نظر گرفته شده است که شامل سازمانهایی که اقدام به طراحی آئین نامه رفتاری رضایت مشتری برای سایر سازمانها میکنند هم می شود.

 

 

 

 

خدمات ایده برتر پاسارگاد

گروه مشاوران ایده برتر پاسارگاد آمادگی طراحی، پیاده سازی، اصلاح، بهبود و بازنگری استاندارد ISO 10001 را در جهت افزایش بهره‌وری سازمانی، ایجاد خلاقیت و نوآوری، دستیابی به کیفیتی بیشتر از حد مطلوب، شناسایی و حل موانع و مشکلات، افزایش تمرکز بروی مشتری، کاهش تعدد تغییرات نامناسب در روندها و فرآیندها و … دارد.

هر یک از مشاوران ما ضمن بکارگیری دانش و تجربه خود در پیاده سازی و استقرار ایزو 10001 در جهت تعالی سازمان شما تلاش می نمایند.
در راه پیاده سازی استاندارد ایزو 10001 مشاوران ما سعی بر این دارند که با رویکردی نوین زمینه را برای توسعه استانداردهای شغلی، طراحی سیستم های مدیریت متناسب با شرایط کسب و کار، ارزیابی سیستم های مدیریت و از همه مهمتر تحت کنترل داشتن سیستم ها پس از اجرا در طول مدت معین به منظور اطمینان از اثربخشی آنها فرآهم نمایند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا فرم ذیل را تکمیل بفرمایید:

لطفا صبر کنید

مشاوره پیاده سازی ایزو 10001, ایزو 10001, پیاده سازی ایزو 10001, مشاوره ایزو 10001, مشاوره پیاده سازی iso 10001, مشاوره پیاده سازی iso10001, پیاده سازی iso 10001, پیاده سازی iso10001, مشاوره iso 10001, مشاوره iso10001