فناوری و ابزارهای مورد استفاده نانومارکتینگ

 

 

 

در نانومارکتینگ از ابزارهای مختلفی استفاده می شود که عمدتاً ابزارهای کوچک و بی سیم هستند که می توانند از راه دور حالت های احساسی مصرف کنندگان و رفتار آن ها را در محیط واقعی رصد کنند.
این فناوری ها در ابتدا برای صنایع پزشکی و نظامی طراحی شدند، اما در حال حاظر این فناوری ها در صنایع مربوط به سرگرمی و البته بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. پیشرفته ترین ابزار های نانو از پروتوتایپ ها و محصولات جدیدی استفاده می کنند که می توانند به صورت وایرلس و غیر تهاجمی ضربان قلب، تنفس، انقباض های ماهیچه ای، رسانایی پوست، و سایر حرکات بدن را ثبت و ضبط کنند. 
این ابزارها می توانند چندین سیگنال نوروفیزیولوژیک را ثبت کنند بدون آن که در فعالیت های روزمره یافراد اختلالی ایجاد کنند. چنین فناوری هایی می توانند در محصولاتی مانند ساعت، عینک و جواهرات جاسازی شوند تا افراد رفتار طبیعی بهتری داشته باشند. ابزار های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند و نیز تی شرت های هوشمند که دارای میکروحسگر می باشند، می توانند به طور پیوسته پارامتر های اساسی فیزولوژیک را رصد کنند.
ابزار های نانو می توانند به نحو عمیقتری رفتار روزمره ی مصرف کنندگان را کنترل کنند. 
در این حالت حتی می توان عکس العمل آن ها را در هنگام مصرف کالاهایی که دوست ندارند نیز سنجید. بنابراین، باید چارچوب اخلاقی نانو « نورواتیکس » تدوین شود تا بتواند استفاده از ابزار های نانو را پوشش دهد. 

بازاریابی

آینده ی نانو مارکتینگ

در آینده، ابزارهای نانوی قابل حمل نه تنها قادر خواهند بود که پارامترهای حیاتی مصرف کنندگان را رصد کنند، و ابر داده های مربوط به آن را در شرایط واقعی به واحدی که می توان از این اطلاعات استفاده تجاری کند گزارش دهند بلکه، احتمالاً می توانند این جریان اطلاعات را از مسیر برعکس نیز هدایت کنند. 
به عبارت دیگر، شرکت ها قادر خواهند بود که احساسات و حالات روانی خاصی را در مصرف کنندگان ایجاد کنند و از این طریق آن ها را به خرید محصولی خاص ترغیب کنند و یا تجربه ی خاصی برای آن ها رقم بزنند.

 

نانومارکتینگ چگونه می تواند برای ارزیابی اثر بخشی تبلیغات مورد استفاده قرار بگیرد؟ 

نانومارکتینگ می تواند از طریق اندازه گیری عکس العمل مصرفکنندگان به آگهی های تبلیغاتی در شرایط واقعی و بدون استفاده از پرسش نامه و سایر ابزارهای مصنوعی، این کار را انجام بدهد.