پردازش گزینشی

تیپ شخصیتی مشتریان

 
مشتریان تیپ های شخصیتی گوناگونی دارند و مدل های مختلفی برای تقسیم بندی آن ها پیشنهاد شده است. در صورتی که بتوانید مشتریان خود را از منظرهای گوناگون طبقه بندی کنید همواره در خود و همکارانتان آمادگی مواجهه با تیپ های مختلف شخصیتی را پرورش میدهید. در این متن بر بمنای روابط انسانی مشتریان را به چهار تیپ شخصیتی تقسیم کرده ایم و به بررسی هر کدام میپردازیم تا مدیریت ارتباط با مشتریان سهولت بیشتری داشته باشد.


مشتریان فیلسوف: 
این ها همان مشتریان تحلیلگر و با رفتار کاملا قاعده دار هستند. علاقه دارند تا با ایشان از طریق اسناد و اطلاعات تصدیق شده و مدون صحبت کنید. رفتار و ساختار سازمانی شما برایشان مهم است و از نظر سایرین به عنوان افراد سخت گیر، بیش از حد متکی به منابع اطلاعاتی و بدقلق شناخته می شوند.  منظم، ، دقیق و صریح، محتاط، منطقی، پیرو سنت های قراردادی.
 همواره اسناد و اطلاعات مدون و طبقه بندی شده در خصوص کالا و خدماتتان رابرای این مشتریان آماده نگه دارید. دقیقا با ایشان طبق قرارداد رفتار کنید، نه بیشتر و نه کمتر. سعی نکنید با استفاده از ابزارهای تخفیف و هدیه وفاداریشان را بخرید. هیچ نامه، جلسه، یا وظیفه ای را در ارتباط با مشتریان به تعویق نیندازید. این مشتریان قسمت " درباره ی ما" در سایت شما را به دقت می خوانند. گواهی های استاندارد، رضایت نامه سایر مشتریان و لیست مشتریان قبلی شما برایشان مهم است. اگر به شما اعتماد کنند، به راحتی آن را از دست نمیدهید. نگران وفاداری ایشان نباشید مطمئنا اگر از شما بهتر می یافتند به سراغ دیگری می رفتند. بنابر این حال که شما را انتخاب کرده اند آسوده باشید و تنها از کیفیت و دقت کار خود اطمینان حاصل کنید تا مبادا ایشان را برنجانید.

 

 

 

 

مشتریان سورچی:
مانند یک سورچی دقیقا فعال و عمل گرا هستند. یک انگیزه داخلی همواره برای رسیدن به موفقیت دارند و بیش از راه، مقصد را می طلبند. سریع تصمیم می گیرند، از حاشیه پردازی و تعارفات دوری می کنند، سریع صحبت می کنند و دقیقا درباره همان چیزی که میخواهند صریح صحبت می کنند. عمل گرا، تصمیم ساز، رک و صریح، مصمم، نتیجه گرا ریسک پذیر و موثر هستند.
جزییات محصول و خدمات شما برایشان مهم نیست، تنها کافی است به ایشان اطمینان دهید این  محصول و خدمات ایشان را به آن چه می خواهید می رساند. داستان موفقیت شما و مشتریان شما برایشان مهم است. بدون حاشبه و صریح با ایشان گفتگو کنید. از جلسات و مکالمات طولانی بیزارند. قیمت مسئله ی مهمی برایشان بشمار می آید. با افزایش سطح خدمات یا کیفیت محصول وفادار می شوند.

 

مشتریان مصلح:
عاشق رفتار دوستانه و آرامش در رابطه هستند. اطلاعات فنی و ویژگی ها و شرایط کالا و خدمات رویشان بی تاثیر است. تنها کافیست با خودتان گرم بگیرند و اختلاط کنند تا دلشان را بدست آورید. به راحتی می توانید روی تصمیم گیریشان تاثیر بگذارید اما حواستان باشد با این که راحت تحت تاثیر قرار میگیرند، دم دمی مزاج هم هستند. آرام و صبور، وفادار، مهربان، اطمینان کننده و البته محتاط هستند. مهمترین عامل در وفادار سازی ایشان لبخند شما و سازمانتان است. از هدیه خوششان می آید و عاشق شفافیت و روراستی هستند. سعی کنید با ایشان زیاد درد دل کنید . اینها دقیقا همان هایی هستند که گفتگو در باره مشکلات بازار و تجارت  و زندگی و …. رویشان تاثیر می گذارد و شروع می کنند به همزاد پنداری با شما.

 

مشتریان شاعر:
عاشق کشف و شهود در بازار خدمات و کالا هستند. با اشتیاق می گردند واز چیزهای نو لذت می برند. ایده های جالبی خلق می کنند اما ایده ای برای اجرای آن ها ندارند. علاقه به حوزه فعالیت های اجتماعی دارند. زیاد صحیت می کنند اما با طمانینه.  در خرید زیادی این دست و آن دست می کنند و دیر تصمیم میگیرند. اما در عین حال سریع هیجان زده شده و تحت تاثیر قرار میگیرند. برای فروش به این دسته از مشتریان کمپین های فعالیت های اجتماعی، گردهمایی ها، کنفرانس ها و … موثر است. جشن های قرعه کشی و دریافت جایزه را دوست دارند . ظاهر کار برایشان بسیار مهم است.  کافی است سازمان شما را مودب، متعهد به اخلاق و اصول اجتماعی ، دوستدار محیط زیست و حقوق حیوانات، خلاق و نوآور بندانند. وفاداریشان در این صورت حتمی است.
 

مشتری, مدیریت ارتباط با مشتری, مدیریت crm, نرم افزار crm, نرم افزار مدیریت crm, انواع نرم افزار crm, فروش نرم افزار crm, مشاور خرید نرم افزار, مشاور مدیریت crm, مشاور بازاریابی, مشاور فروش, مشاور بازاریابی و فروش