برند در شبکه های اجتماعی

راهکارهای ضروری برندینگ در شبکه های اجتماعی

امروزه یکی از بهترین راه های بدست آوردن اقتدار در برندینگ استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی است .
تحقیقات اخیر که توسط سایت Econsultancy انجام شده است، نشان از آن دارد که امروزه، بیشترین سرمایه گذاری برند ها در جهت افزایش فالوورها و کسب شهرت برند خود در رسانه های اجتماعی می باشد.
در این قسمت به ۴ نکته ضروری اشاره خواهیم نمود که برای رسیدن به این هدف کمک شایانی به شما خواهد داشت.
۱- انتخاب شبکه هایی که از تصویر برند شما پشتیبانی می کند
• فیسبوک : یکی از بهترین رسانه ها جهت گسترش برند می باشد که بیش از یک میلیارد نفر از آن استفاده می کنند و از طریق آن با هم در ارتباط هستند.
• اینستاگرام : شبکه اجتماعی بر مبنای انتشار عکس و ویدئو با بیش از نیم میلیارد کاربر، بهترین انتخاب جهت برند سازی و معرفی محصولات می باشد و با استفاده از آن می توان بهترین نتایج را در صنایعی همچون پوشاک و خرده فروشان بدست آورد.
• گوگل پلاس : استفاده از شبکه اجتماعی گوگل پلاس می تواند به علت داشتن کاربران زیاد، اعتبار بسیار مناسبی را برای برندها فراهم کند.
• پینترست : همچون اینستاگرام، شبکه اجتماعی اشتراک تصویر بوده و از آنجاییکه بیشتر کاربر آن را خانم ها تشکیل می دهد بهترین رسانه جهت معرفی محصولات زیورآلات و لباس می باشد.
• لینکداین : این شبکه با بهره گیری از بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا، به عنوان شبکه اجتماعی حرفه ای ها معرفی شده است که از طریق آن می توان با افراد متخصص در تمامی مشاغل دنیا در ارتباط بود.
۲- ارائه مطالب ارزشمند و قابل اشتراک
انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی باعث می گردد تا بازدیدکنندگان به سمت برندها سوق پیدا کنند. پس باید به این نکته توجه ویژه ای داشت که مطالب و محتوایی که تولید و منتشر می گردد می بایست جلوه گر برند برتر در ذهن مخاطب باشد.
۳- اهرم تاثیرگذار
استفاده از نام برند، آدرس سایت، برچسب و هشتگ ها در قسمتی از محتوا تاثیرات فوق العاده زیادی در ارجاع مخاطبان به پروفایل شبکه اجتماعی و سایت خواهند داشت. همچنین از ابزارهای موثر می توان به ایمیل اشاره کرد. بعد از انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی می توان با استفاده از ایمیل، مخاطبین خود را نسبت به انتشار مطلب جدید مطلع نمود و از این طریق ترافیک زیادی را به سمت آدرس مورد نظر ایجاد کرد.
۴- استفاده از کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی جهت ترویج محتوا
استفاده از کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، یکی از موثرترین روش هایی است که می توان از طریق برگزاری برنامه هایی که باعث حضور مخاطب درصفحه ی برند می شود، مخاطب را به مشارکت در آن صفحه ترغیب کرده و از این طریق جایگاه اجتماعی مناسبی برای برند در میان مخاطبین پدید آورد.
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی به علت داشتن قدرت نفوذ و جایگاه ویژه در میان مردم، به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین روش ها به منظور ارتباط با مخاطب، بازاریابی و جذب مشتری شناخته می شود که در صورت استفاده نادرست و عدم وجود برنامه مناسب، موقعیت ها و تجربه های بزرگ برای برند ها از دست خواهد رفت.