شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف و انتظارات مدیران شرکت ها در حوزه بازاریابی و فروش

برای تدوین و برنامه‌ ریزی هر کمپین تبلیغاتی و یا استراتژی‌های بازاریابی مهم‌ترین نکته شناخت دقیق بازار و مخاطب است. از این منظر شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف  بازاریابی عبارت است از همه کارهایی که منجر به این شناخت شده و رابطه بین ارائه دهنده کالا و خدمات و مشتریان و جامعه هدف را به درستی و دقت مشخص می‌کند. در واقع می‌توان گفت شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف  بازاریابی امروزه یکی از مهم‌ترین ابزارهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در بین مدیران بازاریابی است.

شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف  نخستین قدم در راه درک بهتر نیاز‌های مشتری است و بسیار مورد نیاز سازمان‌هایی است که برنامه‌هایشان را بر اساس نیاز‌های و درخواست‌های مشتریان تنظیم می‌کنند. با این همه باید توجه داشت که «شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف  بازاریابی» بسیار متفاوت از «شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف  بازار» است شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف  بازاریابی  گستره وسیعی از اطلاعات در مورد فعالیت‌های بازاریابی را در بر می‌گیرد اما شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف بازار را می‌توان به آگاهی یافتن از جنبه‌های مختلف بازار یک محصول خاص منحصر دانست. در واقع می‌توان گفت که شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف بازاریابی همه مراحل از توسعه محصول، شناخت بازار، روش های مناسب فروش، توزیع، تبلیغ و تسهیلات خدمات / فروش را شامل می‌شود.

 

 



 

استراتژی بازاریابی راهکارهایی است که تعیین می‌کند یک سازمان چگونه به اهداف بازاریابی خود می‌رسد، مثلا بر کدام بازارها و محصولات متمرکز شود و چه مقدار برای فعالیت‌های بازاریابی هزینه کند. پاسخ به این پرسش‌ها که چه زمانی و چطور بازایابی محصولات یا خدماتمان را شروع کنیم نتیجه و حاصل شناسایی، تعدیل و تأیید اهداف بازاریابی است. تعیین بازارهای هدف خاص برای یک خانواده محصول یا یک محصول خاص، از طریق یک طراحی و اجرای برنامه مناسب عناصر آمیخته بازاریابی طبق نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه در آن بازار هدف و کسب مزیت رقابتی و ایجاد هم افزایی نتیجه استراتژی بازاریابی خواهد بود.

شناسایی اهداف بازاریابی, مشاوره بازاریابی, مشاوره فروش, مشاوره بازاریابی و فروش, شرکت خدمات بازاریابی, شرکت مشاوره بازاریابی و تبلیغات, مشاور مارکتینگ, شرکت مشاور مدیریت, مشاوره بازاریابی اینترنتی, مشاوره برند, مشاوره برندینگ, برندینگ, مارکتینگ