جدال گوگل با سایت های تبلیغاتی

جدال گوگل با سایت های تبلیغاتی که به صورت Pop up و اشکال دیگر اقدام به تبلیغات بیشمار می نمایند و برای مخاطبین آزار دهنده قلمداد می شوند را کاهش می دهد. گوگل اعلام کرده در صورتی که این سایت ها به قوانین تدوین شده در این زمینه پایبند نباشند رتبه آنها را کاهش می دهد. 

این گونه از تبلیغات و بازاریابی برای مخاطبینی که با دستگاه تلفن همراه به دنبال مطالبی خاص هستند را بشدت آزار می دهد. گوگل اعلام کرده با توجه به حجم بالای نارضایتی در این خصوص و این گونه تبلیغات، از طرف گوگل با این وب سایت ها تماس گرفته و اخطار داده خواهد شد، در صورت عدم حذف آگهی های مزاحم، رتبه بندی آنها در نتایج جستجوی کلمات کلیدی در گوگل کاهش خواهد یافت.

 

google_2015_logo_detail

 

هرچند این کار مقابله با تمام سایت های نمایش دهنده Pop up نمی باشد باید به این نکته اشاره کرد که در این گونه از تبلیغات باید مطلب جالب توجهی در Pop up درج شود تا مخاطبین آنرا به عنوان تبلیغات یا آگهی لحاظ نکرده و مدت زمانی را در آن Pop up صرف نمایند.

اما از منظر مقایسه و تصمصم گیری نهایی پیشنهاد می شود دو سایت با امکانات و قابلیت مشابه، آن وبسایتی که از Pop up استفاده نکرده است نسبت به دیگر وبسایت از ارزش بیشتری برخوردار می باشد.

گوگل تا به امروز بارها و بارها الگوریتم جستجوی کلمات کلیدی خود را تغییر داده است تا به ادعای خودش کاربران را به سمت جستجوی مفیدتر و دقیق تر هدایت نماید. گوگل سال گذشته از ارتقای رتبه سایت های سازگار با تلفن همراه و تبلت خبر داده است.