انواع رویداد و اهدافشان،بخش 1

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که تفاوت سمینار و ورکشاپ چیست؟ یا برگزاری نمایشگاه بین‌المللی چه تفاوت‌هایی با یک نمایشگاه ساده دارد؟

صطلاحات مختلفی در برنامه‌ریزی انواع رویدادها به کار برده می‌شود و این باعث شده که ما هر رویداد و دورهمی را کنفرانس بنامیم. در ادامه می‌توانید درمورد انواع رویدادها بیش‌تر بخوانید. کنفرانس‌ها وقتی از انواع رویدادها صحبت می‌کنیم، اولین واژه‌ای که به ذهن می‌آید کنفرانس یا همایش است.

 

conference

 

 

کنفرانس

به تجمع افراد زیادی با منافع مشترک (به عنوان مثال گروهی از محققان که برای دیدار و بحث و یا گروهی از فروشنده‌ها که برای آموزش دور هم جمع شده‌اند) گفته می‌شود. کنفرانس‌ها معمولا دارای سخنرانان کلیدی هستند. انواع مختلفی از کنفرانس‌ها وجود دارد: کنفرانس‌های علمی، کنفرانس‌های کسب‌وکار، کنفرانس‌های پزشکی، کنفرانس‌های آموزشی و غیره که می‌توان گفت فقط از لحاظ موضوعی با هم تفاوت دارند. کنفرانس‌ها معمولا بسیار کلی هستند و هزاران نفر شرکت‌کننده دارند که منتظر هستند روند صنعت مورد‌نظر و تحولات آن را بشنوند. برای آشنایی بیشتر با کنفرانس‌ها می‌توانید کنفرانس مدیریت دانش را ببینید.

 

سمینار

سمینارها رویدادهای آموزشی تخصصی هستند. برخلاف تصور عموم مردم، اکثر سمینارها با سخنرانی‌های خسته‌کننده برگزار نمی‌شوند و معمولا تعامل بسیاری در آن‌ها شکل می‌گیرد. به طور کلی سمینارها، رویدادهایی آموزشی هستند که اطلاعاتی را به مخاطبان منتقل می‌کنند، حال این آموزش تخصصی باشد و یا عمومی. تعداد خیلی کمی از آن‌ها رسمی هستند و در بسیاری از آن‌ها به مخاطبان اجازه داده می‌شود تا نظرات خود را بیان کنند. به طور کلی سمینار یک سخنرانی است که توسط یک فرد ارائه می‌شود، گرچه می‌تواند سخنرانان بیشتری هم داشته باشد. به عنوان مثال رویدادی که یگ دانشگاه درمورد موضوعی مانند تغذیه برگزار می‌کند و یک سخنران ویژه دارد، سمینار نامیده می‌شود.

 

 

feseminar

 

برای مطالعه بیشتر میتوانید به بخش دوم مراجعه فرمایید.